21-2-2025
Een update over onze dienstverlening
Onze dienstverlening in Zuid-Holland Noord is nog niet op het niveau dat je mag verwachten. Als je te maken hebt met uitgevallen ritten, vertragingen of ongemakken, zoals bussen zonder volledige voorzieningen en actuele reisinformatie is dat erg vervelend en frustrerend. Lees hier wat we doen om het op te lossen.
Update: 21-02-2025
Wat is er gebeurd?
Vlak voor de start op 15 december werd duidelijk dat wij door leveringsproblemen van onze leverancier maar 31 van de 140 bestelde Iveco bussen konden inzetten. We hebben tijdelijke bussen en touringcars ingezet, maar deze zijn niet altijd uitgerust met dezelfde voorzieningen als onze eigen bussen.
Daarnaast brengt de overgang naar een nieuwe concessie altijd veranderingen met zich mee. Nieuwe routes, voertuigen, stallingslocaties en een andere werkwijze. Dat is wennen en heeft invloed op de stabiliteit van de dienstregeling.
Wat doen we om dit op te lossen?
- Meer bussen op de weg – inmiddels rijden er 130 van de 140 bestelde zero-emissiebussen van Iveco. Half maart verwachten we dat alle nieuwe bussen van Iveco zullen rijden.
- Meer chauffeurs – sinds de start zijn er bijna 200 nieuwe chauffeurs bijgekomen. We blijven werven om onze dienstregeling stabieler te maken.
- Alleen OV-bussen – inmiddels rijden we niet meer met touringcarbussen en zijn alle bussen rolstoeltoegankelijk.
- Minder rituitval, meer betrouwbaarheid – we weten dat op sommige lijnen nog te veel ritten uitvallen. We werken er hard aan om dit te verbeteren. Dankzij de instroom van nieuwe bussen en extra chauffeurs neemt de uitval geleidelijk af. De komende weken zul je merken dat er steeds meer ritten volgens dienstregeling rijden.
Stap voor stap vooruit
Elke dag werken we eraan om de dienstverlening te verbeteren. We houden je via onze website op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen.