Naar hoofdcontent
Generieke afbeelding van de achtergrond afbeelding

Geld terug

Als busreiziger kun je recht hebben op compensatie in bepaalde situaties waarin de dienstverlening niet naar verwachting verloopt.

Hieronder vind je een overzicht van de vergoedingsregeling:

  1. Compensatie bij vertraging
    • Als je door een tekortkoming in de dienstregeling of het deur-halte vervoer meer dan 30 minuten vertraging oploopt, krijg je de helft van de prijs van je rit vergoed.
  2. Compensatie bij vergeten uitchecken
    • Als je bent vergeten uit te checken, kun je maximaal zes keer per kalenderjaar het teveel betaalde bedrag terugvragen.
  3. Geld terug bij te hoge ritprijzen
    • Wanneer er meer geld bij je is afgeschreven dan de ritprijs.

Hoe vraag je je geld terug?

Dit kan eenvoudig via:

Vergoedingen worden niet uitbetaald wanneer

  • Een langere reistijd vooraf al was aangekondigd.
  • Een andere vervoerder dan Qbuzz de vertraging heeft veroorzaakt.
  • De aanvraag 3 maanden of langer na reisdatum is ingediend.
  • Er sprake was van een bijzonder geval van overmacht, zoals een landelijke stroomstoring.
  • Deze regeling zorgt ervoor dat je als reiziger eerlijk wordt gecompenseerd in geval van ongemakken.

Deze regeling zorgt ervoor dat je als reiziger eerlijk wordt gecompenseerd in geval van ongemakken.