
Geld terug
Als busreiziger kun je recht hebben op compensatie in bepaalde situaties waarin de dienstverlening niet naar verwachting verloopt.
Hieronder vind je een overzicht van de vergoedingsregeling:
- Compensatie bij vertraging
- Als je door een tekortkoming in de dienstregeling of het deur-halte vervoer meer dan 30 minuten vertraging oploopt, krijg je de helft van de prijs van je rit vergoed.
- Compensatie bij vergeten uitchecken
- Als je bent vergeten uit te checken, kun je maximaal zes keer per kalenderjaar het teveel betaalde bedrag terugvragen.
- Geld terug bij te hoge ritprijzen
- Wanneer er meer geld bij je is afgeschreven dan de ritprijs.
Hoe vraag je je geld terug?
Dit kan eenvoudig via:
- Een online formulier op onze website.
- Een formulier dat je telefonisch of schriftelijk kunt aanvragen bij onze klantenservice.
Vergoedingen worden niet uitbetaald wanneer
- Een langere reistijd vooraf al was aangekondigd.
- Een andere vervoerder dan Qbuzz de vertraging heeft veroorzaakt.
- De aanvraag 3 maanden of langer na reisdatum is ingediend.
- Er sprake was van een bijzonder geval van overmacht, zoals een landelijke stroomstoring.
- Deze regeling zorgt ervoor dat je als reiziger eerlijk wordt gecompenseerd in geval van ongemakken.
Deze regeling zorgt ervoor dat je als reiziger eerlijk wordt gecompenseerd in geval van ongemakken.